There was an error in this gadget

Friday, February 27, 2009

$higot0...Sh!got0..$h!g0to...

keje...keje...keje...
naper keje xpernah abis...
pening!!! aku pening... smua kena wat keje.... bz ngan mas!ng2 nyer hal... sampai bertegur pun xdilayan... sampai terbalas yg menggur!s jiwa... samPai rase caM nak giler.... keje.. keje... naper ko bnyak sgt... xsabar nak tggu satu2... pakat smua nak cepat2... aper korg ingat badan ni robot.... dia pUn nak juga rase rehaT... .... alahai keje... xpernah nak $urut2... jiwa pun dah mak!n seraBut... aka! pun dah TersangKut2... $ampai Aku pOn dah nak sempuT... dah penat naK luaH... paDe saper yg paHam... cian dier...... heHeh3... aKu juSt luaH dr org yg banyak keje... haRap pahAm s!tuasi dia... sam3r cam kiter juGa....

r3nunGan kAta Peng!sian j!wa

kiter bukN sempUrna untuk smua hal... pasti bnyak Halangan & bnda yg nak ditaNgani... bila aku boring check madah2 jiwa ter baca sumting yg buat aku terpikir... ntah dr saper coretan ni tp aku just nk kongsi dngan siapa yg sudi ... Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail hendaklah kamu mengambil terus ikan itu. Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup…
Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang. Setelah ia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya. Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu…
Jika kamu menadah air biarlah berpada. Jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. Cukuplah sekadar memenuhi keperluanmu. Kerana apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kamu menampalnya semula. Akhirnya ia dibuang sedangkan jika kamu cuba membaikinya, mungkin ia masih boleh digunakan lagi…
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang terimalah seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan kesilapan, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya. Akhirnya kamu kecewa dan meninggalkannya. Sedangkan jika kamu memaafkannya, boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhirnya…
Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah dan cuba mencari makanan yang lain. Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya lagi. Kamu akan menyesal…
Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu. Mengasihimu. Mengapa kamu berlengah dan cuba membandingkannya dengan yang lain? Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Kamu juga yang akan menyesal……

Doa (!ntA $anG p3nGant!N

Ya Allah,
andai kau berkenan, limpahkankah kepada kami
cinta yang kau jadikan pengikat rindu Rasulullah SAW & Khadijah Al-Qubra
yang kau jadikan mata air kasaih sayang,
Iman Ali & Fatimah Az-Zahra
yang kau jadikan penghiaskeluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah,
andai smua ini tidak layak bagi kami,
maka cukuplah permohonan kami dengan redha-Mu.

Ya Allah,
jadikan kami sebagai suami isteri yang saling mencintai dikala dekat,
saling menghibur dikala duka,
saling mengingati dikala bahagia,
saling mendoakan didalam kebaikan & ketaqwaan,
saling menyempurnakan dalam peribadatan &
salaing lengkap melengkapi didalam kehidupan

Ya Allah,
sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan pernikahan ini sebagai ibadat kepada-Mu serta bukti pengikatan & cinta kami kepada Sunnah Rasul-Mu..

!stimeWa BuaT Ahmad Muttaq!m..
seMoga saBar menanti Har! bahag!a...
15 Mac 2009...
Dar! c!k Da..

!f...

If one day u feel like crying, call me. I dont promise that I will make u laugh, but I can cry with u.
If one day u want to run away, ont be afraid to call me. I dont promise to ask u to stop,but I can run with u.
If one day u dont want to listen to anyone,call me. I promise to be there for u, but also promise to remain quiet.

But one day if u call, and there is no anwser, come fast to see me.....perrhaps I need you!

cant!knYa wAn!ta...

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."
"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya." "Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."
"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya." "Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya." "Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan." "Kecantikan seorang wanit a bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."
setiap wanita diciptakan Indah kerana, Setiap Wanita itu Cantik...

Thursday, February 19, 2009

R!lekz2

Nak kongsi criter ni... patutnyer ari ni kitorang nak join game tembak2 kat bukit cherakah.. sempena selamatkn gaza nie... dng semangt yg berkobar2 kitorang g la sana... dah sampai sana, mak aii ramai gler manusia yg dah siap sedia cam nak g perang.. naik kecut lak perut aku.. tkut gler.. br aku terpk 'mcm ne la mangsa2 kat gaza tu kn??' so, melepas la kitorg nak main coz dah ramai sgt... aper lg.. ronda2 la kat bukit cherakah tu... last2 kami posing dalam tu... nak tgk kami??? jom..

d!ner AUG

Diner AUG kat dewan perdana felda.. dah lamer xview blog aku.. baru malam ni dapt tgk.. diner ni 1st program besar tok kami yg praktikal kat posat sukon.. aku, nap n angah jadi pari2 tok malam tu.. malu siut.. da yg cakap masuk tv.. berita sukan tv3.. 21.o1.2009.. hahaha... tgk la klo xcayer.....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...