There was an error in this gadget

Thursday, July 16, 2009

Go0d Bye..

go0d bye, $ayonara, arios, selamat Tinggal... n lain2 bahasa lagi.... sesuatu ayat yg menyakitkan... perkataan yg pasti mengguris ati.... terlalu sedih bila seseorang yg kita sayang meluahkan ayat itu... seorang sahabat yg sangat kite percayai... seseorg yang kite cintai dan seseorg yg begitu sukar tok di lepaskn... ape kah nilai sebuah persahabatan jika ayat itu di ucapkan... apekah makna sebuah pengorbanan jika ayat itu kau sebut... apakah makna nyer..... satu ayat yg boleh buat org sedih... buat org kecewa dan buat org terluka.... ape2 pun.. kiter mendoakan yg terbaik buat diri masing2... 'kau tetap kawan aku, masih insan yg aku sayang'....

Mel0d! j!wa $e0raNg p3ngAngGur...

SALAm..... $emenjak dah abis study skang ni, keje aku meLepak je kat Umah... b0ring yang aMat coz aku Selalu xdok diam... tet!ba xda Benda nk wat ni 0tak rase cam dah Jam t0l la... ntah ape la naSib geng2 klasmat3 aku dulu.... mst penat jadi Penganggur terhormat kan?? hahaha..... RupenYe begini la naSib seorg peNganggur... poket kosong, duit kering... tambah2 lagi ngan otak daH makin nk t3pu ni.... ish3... Pade member2 aku.... rase cam sunYi lak k0rang xda.. bilA ader mst xker!ng gusi ketawa kn... hope all of us hepi and success k.... AMEN

Sunday, July 12, 2009

TEMAN

Teman, Disepanjang terjalinnya Hubungan persahabatan Tentu wujud perselisihan Pasti ada persengketaan Walau sebesar zarah. Namun, berlandaskan keikhlasan Berteraskan kepercayaan Hubungan kita pasti berkekalan Mencari penyesuaian & persefahaman Diantara dua hati Bukanlah suatu perkara yang mudah Dan untuk menjadi seorang sahabat yang sejati Perlu berlandaskan kejujuran & keikhlasan Untuk mewujudkan dua hati yang sehati & sejiwa Temanku, Berilah kesempatan untukku Walaupun sedetik Cuma Agar dapat ku hulurkan Sepuluh jari memohon kemaafan Seandainya di sepanjang persahabatan yang terjalin Ada kesilapan Semoga kemesraan yang terjalin diantara kita akan berkekalan Dari $!zuKa

ERTI SEKEPING HATI- TEMAN

Kini, Aku tahu destinasiku, Telah hampir, Untuk mendekati dirimu kawan.. Kesetiaan & kejujuran kita, Akan menjadikan talian ini, Makin erat & sukar untuk di putuskan, Kenangan manis kita bersama, Akan ku simpan di hatiku…. Kemesraan semasa kita bersama, Mengajarku erti sekeping hati, Yang harus dijaga & dibelai, Agar ia tidak terluka & tercalar…. Dirimu kawan, Begitu putih kulihat, Begitu sejuk kemesraanmu, Begitu suci hatimu, Ku harap dikau akan tetap begitu, Walaupun kita berbeza tempat, Dan masa….. Biarkan ia begitu… Jangan diubah lagi….. p/s:­­- TEMAN adalah orang yang mengetahui smua tentang dirimu, kelebihan & kekurangan tetapi tetap menyukaimu.

DISINI

Aku masih disini, Setia menantimu, Walaupun ku tak tahu, Bila kau akan disisiku.. Aku masih disini, Mengekalkan memori itu, Agar tidak pudar, Ditiup angin yang berlalu… Aku masih disini, Kekal seperti dulu, Manis, sopan & cantik, Seperti yang kau kata… Aku tetap disini, Menanti dirimu, Mengingati mu, Serta menyambut cintamu, Jika masih ada untukku… Jua, Masih disini, Mengharumkan bunga2 cintaku, Kesetiaan padamu kekasihku…… -Dr $n0whit3 buaT p!nk panTeR-

Ape jawapan kamu??

Kita sering bertanya.. bilakah akan berakhir, Kekusutan yg melanda jiwa kita, Bilakah akan berakhir.. Kekusutan yang mencengkam minda kita, Seringkali melanda.. Disini.. Aku setia menanti, Semua jawapan darimu, Jawapan yang belum pasti… Mengapa tidak saja Kita sama mengalah, Sama-sama memahami, Perkara yang terjadi… Sanggupnya kamu.. Biarkan aku keliru, Dan makin celaru dengan situasi ini….

IKHLASKAH KAU!!!

Ikhlaskah kau, Terhadap cinta ini, Terhadap diriku ini, Jawablah.. Aku sedia mendengar, Aku pasrah dengannya.. Ingatlah.. Sebelum ia terjalin mesa, Sebelum aku semakin rela, Menjalin cinta yang makin mekar.. Aku takut, makin takut… Cinta kita kian pudar, Mulut kau semakin lancer, Sebelum ia menjadi sejarah, Sebelum kita semakin ‘parah’… Tolonglah! Jawablah!! Ikhlaskah kau!!! Apa jua jawapanmu, Berapa lama masamu.. Disini.. Aku sedia menantimu, Menanti jawapan darimu….. IKHLASKAH KAU????

SIAPAKAH DIA??

Kamu pasti kata saya gila untuk mencari pemuda impian saya… malah, semakin lame impian itu semakin menjadi kenyataan… percayakah kamu?? Kadang2 dia baik, Kadang2 dia nakal, Kadang2 dia gila, Kadang2 dia pandai, Kadang2 dia marah saya, Kadang2 dia buat saya ketawa, Kadang2 dia lebih degil dari budak2, Tapi kadang2 dia kawan sejati, Dia itu apa & bagaimana? Saya x pernah rasakan begini.. Saya sendiri tidak tahu… Bila dia tengok saya, seperti saya sangat cantik.. Bila dia ketawa saya rasa bahagia.. Bila dia sedih, saya mahu peluknya.. dan Bila kami bercinta dia buat saya rasa Seperti pasangan sehati sejiwanya… dan Dia dijadikan untuk saya.. Saya sangat mencintainya.. Bukan untuk sehari, Bukan untuk selangkah, Tapi untuk selama-lamanya…. Saya sudah temui pasangan hati saya, Kamu rasa, saya dapat capai impian saya itu? Kamu rasa bolehkah dia jadi kenyataan? Someone… Somewhere… Is made 4 you!!!

NUR ADAM-------@

HAWA diciptakan dari rusuk ADAM, Bukan dari kepalanya utk dijadikan atasannya, Bukan pula dari kakinya utk dijadikan alasnya, Melainkan dari sisinya, Utk dijadikan teman hidupnya, Dekat tanganya utk dilindungi, Dan..dekat pada hatinya, Untuk dicintai….. Wahai ADAM… Jangan kerana guruh bergempita, Air di tempayan kau keringkan… Jangan kerana unggas dirimba, Denak disangkar kau lepaskan.. Jangan kerana pelangi yang indah, Lampu di kamar kau matikan… Jangan kerana kerlipan kaca, Zamrud ditangan kau lemparkan.. Jangan kerana buih yang indah, Bumi yang nyata kau tinggalkan… Jangan kerana kasih berubah, HAWA itu kau biarkan.. Jangan kerana sayang beralih, Cinta HAWA kau putuskan…

MENGAPA MENGELUH??

Petikan ni aku ambil dari sebuah novel cinta islam ‘Curahan Cinta Niagara’. Sebuah novel yang begitu menarik dan menjadi pedoman bagi seorang isteri dari sudut islam, sifat dan perlakuan watak dalam novel ini menjadikan satu keinginan dan harapan bagi mereka yang mencintai pasangannya dari sudut islam. Walaupun hanya sebuah novel tapi ia banyak membantu sesiapa yang membacanya samada dari segi perlakuan atau perwatakan seseorang. Ayat dan susun atur cerita yang menarik telah memberikan aku impian dalam mencari pasangan yang betul2 mengikut nasihatNYA. INSYALLAH… Kita selalu bertanya dan Quran sudah menjawabnya..
Kita bertanya: Kenapa aku diuji? Quran menjawab “Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan “kami telah beriman, sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yg sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar, dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang berdusta” Kita bertanya: Kenapa aku tak dapat apa yang aku idam-idamkan? Quran menjawab “Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.” Kita bertanya: Kenapa ujian seberat ini? Quran menjawab “Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” Kita bertanya: kenapa kita rasa kecewa? Quran menjawab “janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yang beriman.” Kita bertanya: Bagaimana harus aku menghadapinya? Quran menjawab “Dan mintalah pertolongan (kepadaNYA) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amat berat kecuali bagi orang2 yang khusyuk.” Kita bertanya: Kepada siapa aku berharap? Quran menjawab “Cukuplah Allah bagiku, tidak ada tuhan selain daripadanya. Hanya kepadanya aku bertawakal.” Kita bertanya: Apa yang aku dapat daripada semua ujian ini? Quran menjawab “Sesungguhnya Allah telah membeli daripada orang2 mikmin, diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka.” Kita berkata: Aku tak tahan!! Quran menjawab, “… dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada putus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” Kita berkata: Sampai bila aku akan merana begini????? Quran akhirnya menjawab “Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”

Aku menantikan sesuatu….

Seseorang xkan sedar ape kesalahan dia. Seseorang juga xkan tahu ape kesilapan dia. Kekadang kiter tidak perasan bahawa setiap yg kiter cakap, setiap perbuatan dan perlakuan kiter bleh buat orang terasa.. buat orang kecewa dan buat orang sedih.. sesungguhnyer itulah manusia.. walaupun menyedari atau tidak kesilapan itu tetapi ia tidak pernah lari dr melakukan kesilapan… Penyesalan terhadap setiap kesilapan itu amat berat, memikirkan perkara yang berkait dengan hati dan perasaan. Kekadang penyesalan itu begitu dalam untuk diterima, tapi itulah manusia. Alangkah baik jika kita tidak tahu bahawa kesilapan kite telah menyebabkan ada insan yg sedih dan kecewa. Kerna ia akan buat kite tidak susah ati. Tp andai kite tidak sedar kesilapan itu, ape mungkin kite tidak akan mengulanginye lagi?? Ape kite akan menjadi makin berhati2 dalam setiap pertuturan atau perlakuan?? Sesungguhnyer setiap yg terjadi itu telah tersurat, setiap yg berlaku itu ader hikmahnyer.. sebuah kesilapan yg menantikan sesuatu yg lagi baik dan mungkin menjanjikan satu ketenangan. Ketenangan buat aku juga mereka yang lain. Oleh itu, same2 lah kiter berhati2 dan berwaspada dalam setiap berbuatan dan perlakuan sesame kiter.

MASSAGE DARI R0OBIN HO0D…

Kegemaran aku membaca mesej sebelum tdo menjadi satu hobi yg dah susah nk ubah…Tetiba terbaca mesej dr R0obin h0od yang dah hampir 2 thun berkurung dlm tepon yang cikai ni… Dah hampir ramai yg aku bg msg ni.. tapi masih belum lagi terjumpa jawapan yang menyenangkan ati dan buat aku smile…. Mungkin korang pun pernah dapat mesej ni jgk… ia agak bererti jugak bagi aku… sesuatu yang buat aku terpikir tentang betapa pentingnyer kiter terhadap seseorang… betapa pentingnya setiap perbuatan dan perlakuan kiter?? Betapa berertinya setiap yang kiter luahkan??? Kalau esok , orang yang awak sayang.. BISU!!! Ape yang awak nak dia UCAP kn?? Kalau esok orang yang awak sayang ..PEKAK!!! Ape yang awak nak dia DENGAR?? Kalau esok orang yang awak sayang.. BUTA!!! Apa yang awak nak dia LIHAT?? Tapi… andai esok orang yang awak sayang… PERGI untuk selame2nyer… Xda lagi peluang untuk awak bersamanyer… p/s: hargailah bila ianya ADA…. Jawapan SAYA.. Klo esok saya BISU… saya akan cakap sentiase ketawa bila dengar cerita awak…. Ia akan buat saya selesa… seperti saya bukan orang bisu… Klo esok saya PEKAK… saya akan sentiase dengar dia bercakap… saya akan tengok bibir n mulut dia, agar saya tahu aper yg dia ucapkan… agar saya rase saya bukan orang pekak…Klo esok saya BUTA… saya akan tegok wajah dia.. akan saya ukir muka dia… sehinggakan saya rase seperti dia sentiase di mata saya… supaya saya tidak fikir saya adalah buta….Klo esok saya TIADA… saya xkan bisukan mulut untuk ucapkan sayang saya.. tidak akan pekakkan telinga dengan kata2 kamu dan butakan mata untuk merenung wajah kamu….. Jawapan yang saya nantikan… Klo esok awak BISU… ucapkan sesuatu yang mengharukan saya….Klo esok awak PEKAK… dengarlah setiap dengup jantung saya.. Klo esok awak BUTA.. lihat la kedasar hati saya.. lihatlah keikhlasan saya…Klo esok awak TIADA… sila tunggu saya disana… doa saya mengiringi kamu… jiwa saya ade kamu…

SAAT DIA BERTANYA

D: nape kite xleh setia? A: ntah. Mungkin xnak kecewa… D: klo sorg je yg setia. Ape patut dia buat? A: klo sorg je setia, baik cari lain.. buat ape nk tggu org yg xsetia… D: dia xmungkin kan setia?? A: ntah.. i xda jawapan tu…. Bila kamu Tanya nape aku xsetia… nape aku xleh sayang.. Nape aku xleh suka.. nape aku xleh cinta??? Aku ader jawapannyer… aku tahu kenape…. Kenapa kiter xleh setia?? Takut kiter akan kecewa… nape aku xleh sayang.. aku takut akn kecewa.. nape aku xleh cinta.. aku takut akan kecewa… smua sebab aku takut akan kecewa… KECEWA… ayat yg xpernah ilang dari mulut aku.. bukan aku yang akan kecewa tapi juga kamu… Bukan aku xnk bagi peluang… aku xnk kecewa, xnk kamu kecewa.. xnk kiter sedih.. jiwa terluka.. idup sengsara… Cukuplah aku yg tau kenapa aku buat macam tu… cukuplah aku yg rase, biar aku je yg faham.. D: ape akan jadi bila kiter jauh? A: mungkin kita makin lebih menghargai.. mungkin kiter akan lebih merindui.. mungkin juga lebih menyayangi… D: betul saya akan dapat smua tu?? Betul kamu akan rindu saya?? Betul kamu akan lebih sayang saya?? Betul kamu bleh terima saya??? Yang pasti saya nak kamu cinta saya…. A: entah, saya xda jawapan tu… itu yg kamu harapkan?? D: bukan itu yg saya harapkan...tap itu yg saya perlukan…. Ape jadi bila kamu jauh?? Smuanyer berubah, saya tiada lagi teman berborak.. Telefon saya dah bisu.. tiada lagi name kamu.. ringtone kegemaran saya dah tidak kedengaran lagi… Credit saya dah jimat.. mulut saya dah senyap… teruknyer bila kiter jauh… yang pasti hati saya sentiasa bersama kamu… doa saya mengiringi kamu… minda saya ingatkan kamu… aper kamu juga begini… Satu percubaan yang mengharapkan jawapan yang baik.. mengharapkan sesuatu yang menjanji kan kepuasaan.. sesuatu kejujuran… Sehari terlalu sukar utk ditunggu… satu minggu terlalu bnyak yang ingin diceritakan.. satu bulan bukan senang untuk dinantikan… ape kiter masih macam dulu… same2 dgn cara sendiri… adakan saya tetap ego/ kamu sudah pandai berkata2… Atau kiter sudah asing?? Tiada lagi bicara yang kamu selalu utarakan?? Tiada lagi gelak tawa ku?? Tiada lagi senda gurau kamu…. kiter nantikan smua itu…. Aper yang pasti kamu masih saya SAYANG… itu pasti jawapan dari saya…. Ikhlas>>>>>>@

PINTAKU…

Aku meminta kepada Allah untuk menyingkirkan penderitaanku, Allah menjawab, tidak… itu bukan untuk kusingkirkan, tetapi agar kau mengalahkannya. Aku meminta kepada Allah untuk menyempurnakan kecacatanku. Allah menjawab, Tidak… jiwwa adalah sempurna, badan hanyalah sementara. Aku meminta kepada Allah untuk menghadiahkanku kesabaran. Allah menjawab, Tidak… kesabaran adalah hasil dari kesulitan; itu tidak dihadiahkan, itu harus dipelajari. Aku meminta kepada allah untuk memberiku kebahagiaan. Allah menjawab, Tidak… aku memberimu berkat. Kebahagiaan adalah tergantung padamu. Aku meminta kepada allah untuk menjauhkan penderitaan. Allah menjawab, Tidak… penderitaan menjauhkanmu dari perhatian duniawi & menbawamu mendekat padaku. Aku meminta kepada allah untuk menumbuhkan rohku. Allah menjawab, Tidak… kau harus menumbuhkannya sendiri, tetapi aku akn memangkas untuk membuatmu berbuah. Aku meminta kepada allah segala hal sehingga aku dapat menikmati hidup. Allah menjawab, Tidak… aku akan memberimu hidup, sehingga kau dapat menikmati segala hal. Aku meminta kepada allah membantuku mengasihi orang lain, seperti ia mengasihiku. Allah menjawab, Akhirnya kau mengerti.. HARI INI ADALAH MILIKMU JANGAN SIA-SIAKAN.
Bagi dunia, kamu mungkin hanyalah seseorang, ttapi bagi seseorang kamu adalah dunianya. -In4 dr $ulu da!sY-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...