There was an error in this gadget

Wednesday, December 28, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #15

Assalamualaikum..


Nota Conteng: Saya 'bertopeng' ini hari. Maaf pada yang sudah ter'kena'

Friday, December 23, 2011

Pasang Telinga #5 - U are the 1

Assalamualaikum..
video

Nota Conteng: ini bukan situasi saya sekang.. hanya suka lagu N bait2 lirik cinta nye~~~

Thursday, December 22, 2011

Saya bukan si kuning bersegi empat

 Assalamualaikum..
klu sy jd sQuidWard, saya akn buli awk slalu..
Jika ditakdirkaN sy jD MR.crAb, sy akn KikiS smUa harTa awk..
& bLe sy jd PatrIck, sy Akn sLalu buat awk teNsion..
tp sy xNk jd sQuidWard, Mr.crAb & paTrick..
krN sy nak jd SPONGEBOB yg slaLu seTia & sayang pd saHabaTnye...

Wednesday, December 21, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #14

Assalamualaikum...


Nota Conteng: Saya tak g sekolah hari tu, sangat nyesal sebab kenangan dalam gambar ni xda.. cam hilang seri.. hahahha

Friday, December 16, 2011

Pasang Telinga #4 - All My Life

Assalamualaikum...


Saya terus tangkap leleh dengar lagu ni bila layan movie Forever & a Day...

video

Thursday, December 15, 2011

Kerana..

 Assalamualaikum...


Mukaku merah kerana marah
Mukaku merah kerana sesak
Mukaku merah kerana panas
Mukaku merah kerana malu
Mukaku merah kerana kecewa
Mukaku merah kerana berarak mendung kelabu
Mukaku merah kerana bola
Mukaku merah kerana kebenaran
Mukaku merah kerana berdarah
Mukaku merah kerana terdedah
Mukaku merah kerana mengenangkan azab yg menunggu
Akhirnya mukaku merah bila berhadapan Allah
kerana semua alasanku salah….

Nota Conteng: kata2 yang di ambil dari FB Mawar Harum...

Saturday, December 3, 2011

aku tidak meminta seseorang yang sempurna

 Assalamualaikum....
Ya Allah…
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna dari sisiMu, tidak ya Rabb…
kerana Engkau pun pasti Maha Mengetahui sesungguhnya keadaanku,
Engkau tahu dulu aku ini hanyalah musuhMu yang pernah singgah di jurang nerakaMu,
dan akupun tahu, tiada seorangpun yang sempurna di dunia ini dari kesalahan atau kekurangan,
Maka, aku tidak meminta padaMu seorang yang sempurna ya Rabb, supaya dia merasa sempurna ketika diriku hadir dalam kehidupannya keranaMu
Seseorang yang kan kusayangi kerana kelembutan hatinya
Seseorang yang kan kucintai kerana keindahan akhlaknya
Seseorang yang kan kukasihi kerana kehalusan budinya
Seseorang yang kan kukagumi keranakesantunan sikapnya
Seseorang yang kan kupuja kerana kerendahan hati dan kesederhanaannya
Seseorang yang mahu menerimaku seikhlas hatinya…
Yang tak akan pernah ku menduakan cintanya hingga akhir hayatku tiba…
Seseorang yang kan ku hibur hatinya bila dia sedang bersedih
Seseorang yang kan ku sapu air matanya ketika dia menangis
Seseorang yang kan ku jadikan bahuku tempatnya bersandar saat dia penat
Seseorang yang kan ku dengar  segala kuluh – kesahnya
Seseorang yang kan ku pertaruhkan nyawaku demi menjaga kehormatannya
Seseorang yang ketulusan dan kesetiaan hati ini hanyalah untuknya…
Yang kan slalu kujanji membersamanya hingga malaikat maut menjemputku tiba…
Ya Allah…
wahai Tuhan yang memegang rahsia segala sesuatu,
jadikanlah aku redha terhadap apa-apapun yang Engkau tetapkan
Dan jadikan barakah dalam apa-apa yang Engkau takdirkan,
Wahai Tuhan yang memegang hikmah segala sesuatu,
Andai Engkau berkehendak lain,
Sesungguhnya sebenar-benarnya kehidupan adalah kehidupan akhirat,
Maka jadikanlah kehendakMu, bukan kehendakku
Sesungguhnya aku tidak mengetahui, sedangkan Engkau Maha Mengetahui, Takdirkanlah kebaikan bagiku, dan jadikanlah hatiku meredhainya…
Sumber: akuislam

 Nota Conteng: dah diubah sedikit oleh saya..


Friday, December 2, 2011

Pasang telinga 3#- Ombak Rindu

Assalamualaikum..

Bila datang opis pagi tadi rmai yang bising pasang lagu ni..saya layan je la~~~
video
Nota Conteng: Ini bukan situasi saya sekarang.. kerna 'lelaki' saya masih dalam proses pencarian yang terbaik.. Insyallah moga DIA temukan kami secepat mungkin...

Wednesday, November 30, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #12

Assalamualaikum...

dia senyum dan saya tersenyum.. buatkan hari saya indah~~~ TQ

a thousand of flower in my heart

the color of my life

3 words from me: I LIKE YOU


Nota Conteng: Mata kaku saat kamu tersenyum....

Monday, November 28, 2011

kehidupan itu ibarat..

Assalamualaikum...

Kehidupan ibarat seseorang dalam peperiksaan
cukup waktu peperiksaan bermula
cukup sampai masa ia berhenti...
samada awak menulis, tidak menulis
awak mahu menjawab, awak tak mahu menjawab
awak nak jawab salah, awak nk jawab betul
cukup masa kertas awak diambil
dan markah awak akan dihitung
dan ketika itu
tidak ada manusia boleh minta untuk kembalikan kamu seminit untuk melakukan sesuatu...


Dunia adalah satu perjalanan
samada kita mahu ataupun tidak
hidup ini terus berjalan dan
ia akan berhenti pada satu tempoh nanti..
kerja kita ialah memenuhi perjalanan hidup ini
dengan sesuatu yang bermakna untuk kehidupan selepas ini..

Nota Conteng : Sampaikan yang lain.. (disalin dari surau berdekatan)

Friday, November 25, 2011

Pasang telinga 2#- Aku maafkan kamu

Assalamualaikum....

hari jumaat saya kasi kamu dengar lagu ini..
video

 Nota Conteng: Lagu ini buat kamu.. Aku maafkan kamu. jangan risau kerna kamu 'kawan' saya

merah epal belum tentu manis rasanya

Assalamualaikum...



saya tak nak guna ayat ini "don't judge books by it's cover" amat senang untuk orang faham. saya bukan seorang yang romantik untuk meluahkan ayat yang puitis tapi saya seorang yang suka fikir benda yang unik2.. hihihi.. biar ayat berbelit2 janji, hanya saya yang faham. kalau ramai yang faham nanti akan menyebabkan cerita yang saya coretkan disini akan diketahui ramai.. Tetapi, andai yang membaca faham, diharap ianya memberi sesuatu yang baik buat diri anda & boleh diguna pakai untuk menjadi seseorang yang lebih bagus, seperti yang saya selalu buat. Bukan senang nak jadi JAHAT tetapi amat susah menjadi seseorang yang BAIK.

Ummi saya selalu beli apple hijau. baik untuk kesihatan katanya. bukan tak suka apple merah tapi ia lebih banyak mengecewakan dari apple hijau. bila pilih apple merah mesti nk cari yang cantik, berkilat, merah menyala-nyala, kiut-miut dll. tapi bila makan, rasa dia tak seperti yang kita harapkan. Dan, kadangkala epal yang tidak merah menyala-nyala & kiut-miut itu lebih rangut & manis rasanya. Dah faham pasal apa cerita saya hari ini? YES!!! pasal apple merah...(>__<)

sudah berkali2 saya tegaskan pada diri, bila pandang MESTI penuh hormat. Pandang orang jangan lupa senyum, jangan jeling atau buat MUKA. itu apa yang saya sudah saya berjaya amal dari dulu sehingga sekarang, dan alhamdulillah saya berjaya dengan pujian yang saya terima. Setiap apa yang saya amalkan saya sentiasa mengharapkan balasan yang sama. Bukan meminta tapi berharap. "Anda akan dapat seperti apa yang anda lakukan". Jika saya telah lakukan sesuatu yang buruk, saya pasti akan terima balasan yang sama. tp andai saya melakukan sesuatu yang elok, pasti balasan yg baik akan saya dapat. samada orang/benda/masa/perkara yang sama atau tidak itu bergantung padaNYA.

Jangan anda menilai seseorang kerana dirinya dari mulut orang atau pandangan luarannya padahal kamu tidak pernah untuk mencuba membuat penilaian melalui ukhuwah yang betul. "tak kenal maka tak cinta". Kawan rapat saya pernah berkata. bunyi agak rumit tapi saya fahamkan sebegini "jangan cakap kita kenal seseorang sahabat itu hanya kerana dia sahabat. cubalah tinggal sebilik dengannya. cubalah tidur sekatil dengannya. paling tidak cubalah mendengar luahan ceritanya. pasti kamu akan kenal sifatnya. pasti kamu akan tahu tahap kesabarannya, pasti kamu akan dapat menilai akrabnya ikatan itu dan sudah semestinya kamu akan dapat membezakan baik dan buruknya".

Saya seorang yang senang untuk dijadikan kawan. tetapi amat sukar untuk percaya pada kawan. saya seorang yang sayang akan persahabatan. tetapi mudah kecewa andai tidak dihargai. saya seorang yang senang untuk menghormati orang. tetapi amat susah menerima mereka yg tidak berperikemanusiaan. saya seorang yang senang melupakan sesuatu yang menyakitkan tapi amat susah menghilangkan parut dihati. saya seorang yang jujur bercerita tapi begitu susah mengenal mereka yang berpura2. saya seorang yang melatih diri berfikir positif tapi seringkali negative bila diri disalah erti. saya seorang yang senang dipergunakan dan tidak pernah cuba menolak kerana erti sebuah PERSAHABATAN itu suatu yang begitu bernilai untuk saya simpan.

merah warna epal belum tentu manis rasanya..
senyap si buaya bukan bermakna dia penakut..
tumpul mata pisau belum tentu tidak sakit jika ditikam..

senyum yg manis juga punya bnyak makna..
jelingan kamu itu buat saya tak selesa..
hati saya kacau penuh sebak dalam dada..

bila fikirkan kamu seorang kawan bukan teman..
ujian itu semua tidak perlu saya layan..
kerna saya tahu masih ramai lagi teman..
tidak hanya kamu seorang untuk  jadi simpan..
Nota Conteng: kekadang menjadi seseorang yang tidak dikenali itu memberi banyak peluang untuk saya menyendiri tanpa diganggu sesuatu yang tidak elok.. saya bukan RetiS k..

Thursday, November 24, 2011

Cinta buat saya tahu segalanya

Assalamualaikum...

••Sαyα tαk bαgus dαlαm [ENGLISH] ,
Tapi sαyα boleh bαgitαhu yαng [I LOVE YOU] ..
••Sαyα tαk bαgus dαlαm [GEOGRAFI] ,
Tαpi sαyα boleh tαhu αwαk tinggαl dαlαm [HATI] sαyα ..
••Sαyα tαk bαgus dαlαm [SEJARAH] ,
... ... ... Tαpi sαyα [INGAT FIRST TIME] sαye kenαl αwαk ..
••Sαyα tαk bαgus dαlαm [KIMIA] ,
Tαpi sαyα boleh bαgitαhu [TINDAK BALAS] sαyα bilα αwαk senyum ..
••Sαyα [TIDAK HEBAT] dαlαm tiαp-2 subjek ,
Tαpi sαyα boleh bαgitαhu αwαk yαng sαyα hebαt dαlαm semuα [SUBJEK] ,
jikα TOPIC nyer iαlαh AWAK ♥♥
 *kata-kata di cilok dr FB Saya,Dengan Rasminya Mengisytiharkan Saya Menyukai Komen Anda~~
Nota Conteng: mahu belajar mencintai dan dicinta..

Monday, November 21, 2011

Istana Bahagia: Pengapit yang minta di puji#1

Assalamualaikum...
Pakpak Pong.. Pakklepakklepak klepong.. (ulang sampai berirama yg merdu boleh didengar) hihihihi.. Best je telinga dengar orang main kompang time kenduri kawin.. ini adalah kisah yang dah lama saya simpan.. tp pic baru je dapat bulan ni.. so saya nk share kat sini.. Jom layan~~~

Woit!!!! saya jadi pengapit la.. (sambil senyum jari dibibir & kaki tenyeh2 lantai)



















Nota Conteng: Puan Mawar Berduri.. selamat Pengantin Baru.. moga bahagia sampai hujung nyawa.. AMEEN

Sahabat manakan anda?

 Assalamualaikum..
 Apakah ciri2 sahabat yang baik? Seorang bijak pandai berpesan kepada anak lelakinya: “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:

# Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu.

# Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu.
... ...
# Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu.

# Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik.

# Jika dia mendapat sesuatu kebajikan [bantuan] daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu.

# Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya;

# Jka engkau meminta bantuan daripadanya, dia akan mengusahakannya.

# Jika engkau berdiam diri [kerana malu hendak meminta], dia akan menanyakan kesusahan kamu.

# Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, dia akan meringankan kesusahan kamu.

# Jika engkau berkata kepadanya, nescaya dia akan membenarkan kamu.

# Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu.

# Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya dia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan persahabatan..          
Nota Conteng: begitu senang menjadi kawan tapi amat susah menjadi sahabat

Friday, November 18, 2011

Pasang telinga 1#- menangis dalam hujan

Assalamualaikum...

Hari ni xda cerita.. hari jumaat untuk dendangan telinga sahaja.. jom layan lagu ni~~~

video

Nota Conteng: lagu ni xda kaitan dengan emosi sekarang, tapi lirik lagu yang best..

Tuesday, November 15, 2011

Hidup masih jauh

Assalamualaikum...
Hidup masih jauh.. haruslah pandang kehadapan, tetapi jangan pula tidak menoleh kebelakang.. Mungkin yang dibelakang itu boleh membantu kita menuju jalan hadapan dengan lebih elok..
saya berkata pada HATI sabarlah dengan kerenah dunia,
saya memohon pada JIWA tabah dengan setiap ujian,
pinta saya pada MINDA redhalah dengan masalah yg datang,
mohon maaf saya pada diri tentang semua yang terjadi...
biar aku menjadi diriku..
biar aku menyepi sendiri..
biar aku dengan duniaku..
xperlu kamu tahu..
jika ia menjadi aib mereka...
biar aku saja yang tahu..

Nota Conteng :  tak perlu sibuk bercerita kerana orang pun sudah pandai menilai~~~

pelangi selepas hujan

Assalamualaikum...


alhamdulillah.. Allah permudahkan segala urusan hari ini setelah berduka beberapa hari yang lalu.. semoga sesuatu yang tidak elok itu jauh dari hidup saya, tetapi andainya itu suatu ujian yang memberi kebaikan dan mengigatkan saya kearah yang lebih bagus.. saya redha.. insyallah semua akan baik..
Syukur pada yang Esa, saya dianugerahkan keluarga yang betul2 menyokong apa yang baik saya lakukan & menegur apa yang salah.. tidak pernah lupa mengingatkan saya tanggungjawab sebagai insan istimewa dirumah ciptaanNYA.. juga selalu menasihati setiap tingkah laku & diajar dengan adab2 yang baik sehinggakan saya bangga menjadi salah satu dari mereka..

setiap perkara yang baik dari saya adalah didikan keluarga terutama ummi & abah, dan setiap yang buruk itu adalah dari saya sendiri.. andai kamu marahkan seseorang jangan sesekali melibatkan keluarga mereka..
Nota Conteng: Sayang ummi~~~
 
 

Monday, November 14, 2011

minggu berhati duka..:-p

Assalamualaikum...

sebelum anda menilai seseorang dengan menggunakan akal yang di pengaruhi emosi lebih baik duduk dan menarik nafas.. seseorang yang berkelakuan menyakitkan hati anda mungkin tidak pernah fikir akan situasi yang terjadi.. jgn sesekali mencuba kerna dia bakal berlaku pada anda juga.. saya syukur kerana kesabaran saya masih baik.. semoga emosi ini berkurangan dan menjadi lebih baik~~~ nasihat buat saya--> bukan KAMU yang baik hati..



jangan kamu ketawa riang atas kesedihan orang, pasti suatu hari nanti kamu akan turut merasa perasaan itu.. kamu mungkin meraikan kemenangan atas kedukaan orang tetapi ingatlah setiap doa mereka yang berduka itu amat 'berbahaya'..saya sangat-sangat bersyukur ditemui orang seperti kamu, kerna saya akan berwaspada dgn setiap apa yang saya tuturkan.. berhati-hati dgn setiap perbuatan yg saya lakukan.. semoga tidak akan ada yang merasa perasaan hiba ini.. TERIMA KASIH buat kamu~~~

berkata2 lah didepan cermin.. andai ia menyakitkan, maka tahulah kamu apa rasanya~~~


Nota Conteng: JAUH!!! JAUH!! sila JAUH kamu dari saya... TQ

Saya insan berhati kecil

Assalamualaikum...
 kecil tak hati saya? hihihi.. itu pic yang di curi dari makcik google.. minggu ni terasa cepat sangat sedih. setiap keputusan mesti nk kena pikir sampai tak tahu apa jalan terbaik. Bak kata cikgu Rahimah dulu-dulu "diluah mati mak, ditelan mati bapak".. okeh! cerita dibawah adalah luahan hati ok.. klo nk marah or sedih or hepi, begini la caranya.. meluah sehingga lega..
bila dah makin ramai kenal org, banyak la ragamnya. bila dah jauh dari rumah sendiri, kena la pandai2 jaga diri. Nanti risau family kat sana. Bila dah keluar dari negeri sendiri, kena lah jaga nama & maruah diri, jangan sampai terpalit kat semua orang negeri.. Semua orang nk jadi baik, tapi bukan semua yang baik itu kita akan nampak dia memang-memang baik sangat la. NO!! pasti korang akan nampak jahat dia.. dan bila org yang baik & kita hormat tetiba buat salah.. contohnya: pakai tudung alim gila tp bila marah semua ayat menyakitkan hati keluar kat mulut dia. mesti korang akan salahkan dia sampai tak boleh nak maaf langsung la.. atau ader jugak orang yang nak maaf tapi ambil masa--> cam saya
dan bukan semua minta dia jadi tak baik. tapi kadang2 dia buat sesuatu dgn niat yang baik tp terpaksa jadi jahat untuk menjadikan situasi tegang beransur hilang. contohnya: saya nak ajar seseorang yg 'selfish' sedar apa yang dia buat tu menyebabkan saya terasa. saya tegur cara baik, xda respon. so saya try jadi kurang ajar walaupun terpaksa sbb saya rasa itu cara yang terbaik w/pun saya rasa serba salah.
hurm.. rupa2nya apa yang kita cuba buat tak seperti yang kita harapkan.. menjadi seseorang yang tidak baik buat seketika telah di salah anggap oleh mereka. sesuatu yang rasakan akan menjadi bertambah baik pasti bertambah buruk. apa yang saya rasa boleh lakukan adalah berdoa agar hati saya berbunga dengan perkara lain dan ingatan2 yang memenatkan saya akan hilang dicuri angin lalu..
Saya hargai pada siapa yang sayang saya,
saya gembira bila ada yang menemani,
saya selesa jika kamu ketawa mendengar cerita saya,
tapi sayang akan sedih jika kamu tanya masalah saya..
Saat ini saya mengharapkan mereka2 yang boleh hidup tanpa kawan & tidak pandai menghargai nilai seorang sahabat boleh pergi jauh dari hati saya kerana bagi saya seorang sahabat adalah peneman terbaik dalm hidup selepas Family..
Nota Conteng: Mohon tuhan dekatkan dengan mereka yang memberi ketenangan hidup buat saya

Saturday, November 12, 2011

Assalamaualaikum...
aku berbisik pada malam tika hati berduka, 
aku bertasbih pd DIA tika jiwa gelisah,
 aku termenung pada masa yang pantas berlalu, 
lantas keluhan ini terbit jua~~~

Nota Conteng:- Saya kirimkan salam R.I.N.D.U buat kamu

Friday, November 11, 2011

WalimatulUrus yang palsu

Assalamualaikum....
BUKAN saya punyer

Cincin diatas BUKAN saya yang punya.. Lagi sekali ditaip, BUKAN saya yang punya.. hihihi...
untuk maklumat, keadaan sekarang sangat dingin dilokasi yang selesa--> katil hotel Impian Morib sbb saya mengikuti kursus Aset.

bila on FB td, ramai yang bercerita pasal hari ini punya date.. dengan nama panjangnya sebelas-november-dua-ribu-sebelas, atau singkatkan 11-11-11.. cantik ker?? cuma 1 nomb0r sahaja dan diulang-ulang.. mungkin ada yang kawin, tunang, declare ngan pasangan, atau putus cinta kerna kononnya tarikh yang cantik.. ader jugak yang book tarikh nak bersalin hari ni jugak.. Fuhh!!! TAHNIAH pada semua yang meraikan hari ini..

yang pasti x-hosmate saya operated tadi sbb da komplikasi (bukan kes peram anak sbb nk tggu 11-11-11 yer) & dia 1st time jadi ibu, pada 11-11-11 jam 10 pagi.. TAHNIAH yer nor.. semoga baby girl & ibu sihat walafiat & menjadi muslimah yang bagus..

ape motif title & n3 ni yer??? hahaha sebenarnya saya sesaje je nk bagi tahu saya nak book tarikh kawin untuk tahun depan... sepuluh-november-dua/ribu/duabelas... 10-11-12 hari sabtu.. INSYALLAH..
 jemput datang yer... maklumat terkini akan diberitahu dari semasa & semasa... (pasangan belum tahu lagi..)

Nota Conteng: cepat masa berlalu.. niat baik selalu tertunda, moga dapat ditunaikan dalam masa terdekat atau 2 thn lg.. InsyaAllah~~~

Wednesday, November 9, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #11

Assalamualaikum...





Nota Conteng: sesuatu yang terluah dari hati untuk saat ini

Saturday, November 5, 2011

Salam AidilAdha dari Cahaya Kebahagiaan

Assalamualaikum....


Dah nk raya haji da pulak... tahun ni saya beraya di Temerloh umah makcik sbb MALAS balik kg. cuti kejap je.. nanti rindu makin menebal bila balik kejapp.. hihihi

Selamat Hari Raya AidilAdha buat keluarga & semua..
10 jari ku susun,  andai ada yang terluka, mohon maaf dr kalian, moga raya ini lebih bermakna .. Makan nanti jangan lupekan saya~~~

Tuesday, November 1, 2011

L-A-P-A-N-G

 Assalamualaikum....
tiada kata2 dapat saya gambarkan ketika ini.. hati tetiba terasa sayu.. sedih mengenangkan member rumah yang saya kongsi saat gembira, sedih, kecewa, marah & gembira akan tinggalkan saya.. melepaskan mereka yang saya sayang membuatkan ruang-ruang rindu saya semakin sempit... moga hubungan kawan ini kekal sehingga akhir nafas kita... SAYANG KAMU2 SEMUA....
SEPI seluruh jiwaku..
TENANG datang padaku..
CERIA mengiringi hariku..
SEDIH pergilah engkau..
DERITA jauh kau dariku..
BAHAGIA pasti buatku..
 Nota Conteng: mereka2 yang sudah jauh dengan saya, jangan lupa saya sentiasa 'bersama' anda.. jaga2 ade yang memerhati~~~

Tuesday, October 25, 2011

M.A.L.A.S

Assalamualaikum...


Sicantik, Sikiut & Si kacak,


Dengan hormatnya saya merujuk kepada tajuk di atas

2.         Adalah dimaklumkan bahawa pihak Cahaya_Kebahagian telah diserang sejenis penyakit malas yang sukar untuk dipulihkan kerana tiada ubat disediakan untuk penyakit ini. 

3.         Penyakit ini dapat dikesan beberapa hari yang lalu ketika saya bergumbira-riang-ria mengikuti kursus yang dijalankan di tempat mencari nafkah selama 3 hari.

4.         Ceritera yang terbaru akan dipaparkan mengikut situasi mental, emosi & masa.  Diharap semua memahami.

Sekian, terima kasih.


 
  


  (Cahaya Kebahagian)
Insan Kerdil
www.akubdkkampong.blogspot.com

 Nota Conteng: sibok dengan kerja sampaikan dalam blog pun nk wat cam kerje~~~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...