There was an error in this gadget

Wednesday, December 28, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #15

Assalamualaikum..


Nota Conteng: Saya 'bertopeng' ini hari. Maaf pada yang sudah ter'kena'

Friday, December 23, 2011

Pasang Telinga #5 - U are the 1

Assalamualaikum..

Nota Conteng: ini bukan situasi saya sekang.. hanya suka lagu N bait2 lirik cinta nye~~~

Thursday, December 22, 2011

Saya bukan si kuning bersegi empat

 Assalamualaikum..
klu sy jd sQuidWard, saya akn buli awk slalu..
Jika ditakdirkaN sy jD MR.crAb, sy akn KikiS smUa harTa awk..
& bLe sy jd PatrIck, sy Akn sLalu buat awk teNsion..
tp sy xNk jd sQuidWard, Mr.crAb & paTrick..
krN sy nak jd SPONGEBOB yg slaLu seTia & sayang pd saHabaTnye...

Wednesday, December 21, 2011

Rabu Bercerita tanpa kata @ Wordless Wednesday #14

Assalamualaikum...


Nota Conteng: Saya tak g sekolah hari tu, sangat nyesal sebab kenangan dalam gambar ni xda.. cam hilang seri.. hahahha

Friday, December 16, 2011

Pasang Telinga #4 - All My Life

Assalamualaikum...


Saya terus tangkap leleh dengar lagu ni bila layan movie Forever & a Day...

Thursday, December 15, 2011

Kerana..

 Assalamualaikum...


Mukaku merah kerana marah
Mukaku merah kerana sesak
Mukaku merah kerana panas
Mukaku merah kerana malu
Mukaku merah kerana kecewa
Mukaku merah kerana berarak mendung kelabu
Mukaku merah kerana bola
Mukaku merah kerana kebenaran
Mukaku merah kerana berdarah
Mukaku merah kerana terdedah
Mukaku merah kerana mengenangkan azab yg menunggu
Akhirnya mukaku merah bila berhadapan Allah
kerana semua alasanku salah….

Nota Conteng: kata2 yang di ambil dari FB Mawar Harum...

Saturday, December 3, 2011

aku tidak meminta seseorang yang sempurna

 Assalamualaikum....
Ya Allah…
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna dari sisiMu, tidak ya Rabb…
kerana Engkau pun pasti Maha Mengetahui sesungguhnya keadaanku,
Engkau tahu dulu aku ini hanyalah musuhMu yang pernah singgah di jurang nerakaMu,
dan akupun tahu, tiada seorangpun yang sempurna di dunia ini dari kesalahan atau kekurangan,
Maka, aku tidak meminta padaMu seorang yang sempurna ya Rabb, supaya dia merasa sempurna ketika diriku hadir dalam kehidupannya keranaMu
Seseorang yang kan kusayangi kerana kelembutan hatinya
Seseorang yang kan kucintai kerana keindahan akhlaknya
Seseorang yang kan kukasihi kerana kehalusan budinya
Seseorang yang kan kukagumi keranakesantunan sikapnya
Seseorang yang kan kupuja kerana kerendahan hati dan kesederhanaannya
Seseorang yang mahu menerimaku seikhlas hatinya…
Yang tak akan pernah ku menduakan cintanya hingga akhir hayatku tiba…
Seseorang yang kan ku hibur hatinya bila dia sedang bersedih
Seseorang yang kan ku sapu air matanya ketika dia menangis
Seseorang yang kan ku jadikan bahuku tempatnya bersandar saat dia penat
Seseorang yang kan ku dengar  segala kuluh – kesahnya
Seseorang yang kan ku pertaruhkan nyawaku demi menjaga kehormatannya
Seseorang yang ketulusan dan kesetiaan hati ini hanyalah untuknya…
Yang kan slalu kujanji membersamanya hingga malaikat maut menjemputku tiba…
Ya Allah…
wahai Tuhan yang memegang rahsia segala sesuatu,
jadikanlah aku redha terhadap apa-apapun yang Engkau tetapkan
Dan jadikan barakah dalam apa-apa yang Engkau takdirkan,
Wahai Tuhan yang memegang hikmah segala sesuatu,
Andai Engkau berkehendak lain,
Sesungguhnya sebenar-benarnya kehidupan adalah kehidupan akhirat,
Maka jadikanlah kehendakMu, bukan kehendakku
Sesungguhnya aku tidak mengetahui, sedangkan Engkau Maha Mengetahui, Takdirkanlah kebaikan bagiku, dan jadikanlah hatiku meredhainya…
Sumber: akuislam

 Nota Conteng: dah diubah sedikit oleh saya..


Friday, December 2, 2011

Pasang telinga 3#- Ombak Rindu

Assalamualaikum..

Bila datang opis pagi tadi rmai yang bising pasang lagu ni..saya layan je la~~~
Nota Conteng: Ini bukan situasi saya sekarang.. kerna 'lelaki' saya masih dalam proses pencarian yang terbaik.. Insyallah moga DIA temukan kami secepat mungkin...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...