There was an error in this gadget

Sunday, June 20, 2010

kEistiMewaaN buLan RejaB

alhamdulillah... dah seminggu atau lebih mudah nk paham dah 7 hari kite meraikan bulan rejab... alhamdulillah jugak aku telah berjaya berpuase sepanjang seminggu ni, klo bleh nk puase penuh rejab nanti... amin~~~ bulan rejab antara bulan yg sgt banyak peluang kita nk kutip pahala.. kutip?? betul ke?? bleh la, kumpul pun ok gak.. sebab2 dia ialah bnyak faedah n kelebihan dia.. antaranya:-

1. Barang siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH SWT.

2. Dan barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab 1429h/Isra Mi’raj [Sabtu, 10 Julai 2010] akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa.

3. Barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH SWT.

4. Barang siapa yang berpuasa 3 hari yaitu pada tanggal 1, 2, dan 3 Rejab [14, 15, 16 Jun 2010], maka ALLAH SWT akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat.

5. Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah SWT. InsyaAllah.

6. Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa delapan hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga.

7. Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH SWT akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya.”

Bulan Rejab dijanjikan dengan pelbagai kelebihan kerana bulan ini adalah Bulan Khusus untuk Allah. Bulan Rasulullah yakni Sya’aban akan menyusul pada buan depan sebelum kita memasuki bulan Umat Rasullah yakni bulan Ramadhan. so, same2 lah kiter berpuase k.. yok!! puase jom...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...