There was an error in this gadget

Thursday, December 27, 2012

aku adalah AKU

Assalamualaikum...
Mulut bising cam nyamuk
Sehari dua ni saya sering terfikir, kenapa penyakit Malas makin melanda dalam diri.. mulut bising je cakap nak buat itu, nak buat ini, nak g situ, nak g sini tapi haram 1 pun xmenjadi.. Hish!!! risau betul la... Kalau makin di layan makin menjadi kot.

Sama la juga bila rasa nak berubah jadi baik. "Jelesnye kat Diana Amir. Untungnya kak Irma Hasmie. Bagusnya Raja Farah. Dorang dapat hidayah jadi makin baik" hati selalu cakap camtu. Bila la time kita...

Tapi bila difikir balik, kenapa saya rasa saya akan berubah bila dapat hidayah?

Bila dapat hidayah saya akan makin baik? atau makin buruk?

Bila dah da hidayah semangat jadi kuat?

Bila hidayah nak datang?

Kat mana?

Macam mana?

saya fikir kalau saya dapat hidayah macam diorang mst best. Lelama saya fikir, saya tunggu & saya give up.

Kenapa saya nak tunggu 'hidayah' baru nak berubah?

Kenapa perlu dpt hidayah baru boleh berubah? kenapa?

Lalu saya sedar, bukan semua orang berubah bila dia dapat hidayah. 'Hidayah tak perlu saya tunggu. Tapi niat dan kehendak yang lebih utama... Insyallah~~~


Nota Conteng: Mulut memang senang untuk berjanji tp amat liat untuk melaksanakanya...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...