Saturday, December 11, 2010

Kesedihan Berganda

Assalamualaikum...
Salam mesra dan salam sayang dari saya. terkedu lidah ini bila nk memulakan story sebab dah lama saya tak meluahkan aper yang bermain diminda dan masalah yang berlagu dihati ini. Lama duduk 'tercongok' (pandai2 paham la k) depan pc memikirkan ayat permulaan untuk n3 kali ni.
1stly, saya nk mintak maaf andai ader yg tertanya2 saya masih 'wujud' untuk menghidupkan akubdkkampong. bukan tidak ingin menulis ape2 luahan tetapi masa yang agak terhad untuk saya. N3 ini sepatutnya dipublish pd november lalu tetapi kerana masa dan bantuan 'tenet' yang xdapat dielakkan.
saya sedih umpama hujan yang lebat
saya kecewa hari itu.. kecewa sebab Azlan Iskandar kalah dalam squash. tetapi adat bertanding, bila ada yang menang pasti akan wujud la yang kalah. apa2 pun tahniah berjaya bg Malaysia 'silver'.


saya nk nangis jap.. huhuhu.. huhuhu.. huhuhuuuuuuuuuuuuuuuu
 .
.
.
.
.
Petang hari 25 November 2010..
"Cik Nurussaadah, tadi ader terima panggilan dr kami? Diminta hadir untuk sesi temubual esok petang sebelum daftar diri pada 1 dis nanti"


"Yup, ada terima tapi saya kena balik Kelantan esok pagi. Dan MAAF saya terpaksa tolak tawaran ni sbb dah dapat tawaran kerja yang lain"

"Betul2 nak tolak ke??"

"Maaf sangat2, sbb surat tawaran sampai kat rumah tadi. Insyallah, pasti ada yang lebih layak dari saya untuk jawatan itu. Maaf"



Kekecewaan saya itu makin menjadi2 apabila saya terpaksa menolak tawaran kerja di Johor atas sebab2 tertentu. Ya Allah, saya berasa sangat serba salah dan terase ingin hentikan masa supaya saya xperlu kecewakan sesiapa.. debaran dijantung ketika menyatakan hasrat saya sangat berdebar2 mengalahkan nak akad nikah je (pengalaman dr yg sudah nikah ye). Andai saya diberi peluang untuk menerima kedua2 tawaran itu pasti akan saya lakukan. tapi, apekan daya saya terpaksa membuat cabutan bertuah untuk pemilihan kali ini.

okeh, jgn sedih2 (untuk saya je).. jom tgk 'pakwe' baru saya...
macho man
no komen!!!
  Nota conteng:- saya sedih campur gembira (tggu next story k)

2 comments:

Linglung said...

xpelah beb, lu tolak secara baik, insyaAllah rezeki akan ada juga nnt :)

Azlan iskandar kalah dgn sape? gua taktau :p

Cahaya_Kebahag!aan said...

gua baca bnyak kali btul ke lu commnt wa.. lebam kulit pipi kemerahan wa..
azlan iskandar kalah ngan pakistannye pemain.. rezki tuhan da dimana2.. alhamdulillah wa dpt keje lain dah.. tanx 4 komen, wa bz skung, xsempat nk check lu nye n3 & membebel.. sori

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...