There was an error in this gadget

Saturday, September 28, 2013

Intan saya sudah pandai~~~

Assalamualaikum...

Intan kita...
Itu intan saya.. gelaran yg saya buat untuk dia.. anak sedara saya. anak kakak saya. hihihi.. kalau buat ayat macam ni msti cepat faham & dapat tarik nafas elok-elok kan??

Hari ni saya puji dia pandai sikit.. bukan bab pandai membaca atau mengira atau menulis. Tapi dia pandai membantu saya. Pagi tadi time sronok2 guling-Guling atas katil dia jerit

"Cik Da. Cik Da. Cik Da!! Cik Daaa!!! Cepat pakai tudung abah naik nih" 

Sambil jerit sambil dung-dang-dung-dang bunyi kaki dia lari atas tangga.. hahaha.. kelakar rasenye.. kalau 3 tahun dulu Intan ngan Sayang (adik dia) pernah tanya kami adik-beradik.

"Bakpo-bakpo??" 

Bila kami lari bertempiaran capai tudung bila abah dia balik umah.

"Bakpo Cik Da, Cik Ngoh, Cik Na ngan Cik Su paka tudung kalu abah ado? Ummi ngan Nenek dok paka pun?"

Budak-budak.. macam2 yang dorang nak tahu. aku tengok engkau. engkau tengok aku. pandai2 la kitorang pakat-pakat susun ayat kanak2 supaya dia paham..

Nota Conteng: Dah pandai Ya Cik Da.. mekasih...

2 comments:

cHe3 said...

ala dh lame x tgk die
ari tuh p kecik agy.. ehhe :)

Cahaya_Kebahag!aan said...

dah besar dah shee.. siap ugut lg, klo gemuk susah nak beli baju...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...