Sunday, April 25, 2010

tik...tik tik.. tik tik tik....

hihihihi... apesal tetiba je gelak ni!! hihihi, aku sebenarnya nk bg tau tik...tik tik... tik tik tik.. tikkkkkkkk tu... tp xtau la cara penyampaian aku ni bleh difagami ke x... TIK TIK TIK tu sebenarnyer air ujan yg jatuh menimpa bumbung umah aku n seluruh kawasan kota bharu pada hari ini dari pagi sampai ke petang.. time aku tgh wat blog ni pun ujan lagi... aku nk amek pic tp kamera lak low bat3... patutla 2-3 ari lepas panas sampai smua bleh berckp:- 1) "aku jemur baju kul 7pg, jam 10 pg dah leh lipat.." bagi ibu2 or suri rumah mst hepi xingat la coz baju cpat kering.. ummi kat umah pun suka sampai bsuh baju pun 3kali 1ari.. suke aper!! 2) "panas ari ni, 3 kali mandi doh.." tuu dia!! 3 kali mandi 1ari.. mst k0rang baca xterkejut coz rmai je mandi 3kali 1 ari.. masalahnYe dia mandi 3 kali tu belum masuk maghrib lagi... asar pun xmasuk lg.. zohor pun belum... mau nYer aku xterkejut.. 3) "sedap minum air batu ni.." air batu ni ais la.. sirap ke, milo ais ke, bandung ker or sky juice ke, ala yg truk ais... klo panas2 ni mmg kdai minuman laku... ais pun abis dlam peti.. xhenti2 minum sampai berjug2 jg lah buat.. 4) "ko jgn balik, tdo je kat luar".. ni bukan menghalau tp luahan kemarahan seorg abg yg dah BESAR kat adik dia yg masih kecil.. iye la.. ari xujan, panas je.. suke la dia main sampai xingat blik umah.. lagi2 klo ujung minggu.. ari ni bila dah ujan dr pagi td sampai la skung, smua senyap je.. budak2 pun xkuar umah.. baju pun xda tergantung kat ampaian, kedai minuman pun sepi n air kat bilik mandi pun aku rase xkering... hihihi.. ujan rahmat.. panas yg lepas rupernyer ader makna.. DIA nk turun kan ujan.. ujan pun xmengganas, co00ool jer.. alhamdulillah... bila cam ni teringin plak aku nk tengok 'rainbow'.. dah lame xtgk.. tgk rainbow sambil makan aiskrim vanila + choclate syrup + choclate chips + hasel nut + mashmallow = yummy3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...