There was an error in this gadget

Monday, November 14, 2011

Saya insan berhati kecil

Assalamualaikum...
 kecil tak hati saya? hihihi.. itu pic yang di curi dari makcik google.. minggu ni terasa cepat sangat sedih. setiap keputusan mesti nk kena pikir sampai tak tahu apa jalan terbaik. Bak kata cikgu Rahimah dulu-dulu "diluah mati mak, ditelan mati bapak".. okeh! cerita dibawah adalah luahan hati ok.. klo nk marah or sedih or hepi, begini la caranya.. meluah sehingga lega..
bila dah makin ramai kenal org, banyak la ragamnya. bila dah jauh dari rumah sendiri, kena la pandai2 jaga diri. Nanti risau family kat sana. Bila dah keluar dari negeri sendiri, kena lah jaga nama & maruah diri, jangan sampai terpalit kat semua orang negeri.. Semua orang nk jadi baik, tapi bukan semua yang baik itu kita akan nampak dia memang-memang baik sangat la. NO!! pasti korang akan nampak jahat dia.. dan bila org yang baik & kita hormat tetiba buat salah.. contohnya: pakai tudung alim gila tp bila marah semua ayat menyakitkan hati keluar kat mulut dia. mesti korang akan salahkan dia sampai tak boleh nak maaf langsung la.. atau ader jugak orang yang nak maaf tapi ambil masa--> cam saya
dan bukan semua minta dia jadi tak baik. tapi kadang2 dia buat sesuatu dgn niat yang baik tp terpaksa jadi jahat untuk menjadikan situasi tegang beransur hilang. contohnya: saya nak ajar seseorang yg 'selfish' sedar apa yang dia buat tu menyebabkan saya terasa. saya tegur cara baik, xda respon. so saya try jadi kurang ajar walaupun terpaksa sbb saya rasa itu cara yang terbaik w/pun saya rasa serba salah.
hurm.. rupa2nya apa yang kita cuba buat tak seperti yang kita harapkan.. menjadi seseorang yang tidak baik buat seketika telah di salah anggap oleh mereka. sesuatu yang rasakan akan menjadi bertambah baik pasti bertambah buruk. apa yang saya rasa boleh lakukan adalah berdoa agar hati saya berbunga dengan perkara lain dan ingatan2 yang memenatkan saya akan hilang dicuri angin lalu..
Saya hargai pada siapa yang sayang saya,
saya gembira bila ada yang menemani,
saya selesa jika kamu ketawa mendengar cerita saya,
tapi sayang akan sedih jika kamu tanya masalah saya..
Saat ini saya mengharapkan mereka2 yang boleh hidup tanpa kawan & tidak pandai menghargai nilai seorang sahabat boleh pergi jauh dari hati saya kerana bagi saya seorang sahabat adalah peneman terbaik dalm hidup selepas Family..
Nota Conteng: Mohon tuhan dekatkan dengan mereka yang memberi ketenangan hidup buat saya

2 comments:

gedek! said...

uncle hati nano

Cahaya_Kebahag!aan said...

gedek!: hahaha.. ingatkan uncle hati simen.. sbb amek pic smua cam xda perasaan, tp saya suka tgk~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...