Friday, October 29, 2010

Pendapat sayatentang surat dibawah

Salam..

cantik kan gambar nie?


disini seperti yang saya janjikan pada n3 surat cinta untuk My Future Wife(s) kenapa saya suka dgn penulisan dia.

Nasihat buat kaum hawa..
smua yang membaca pasti merasekan wah.. baiknye dia, bagus la ko, kelakar gila surat ko, tulis cam da hati nak kawin 4, or pe2 je la... tp pendapat aku ia adalah 1 peluang yang baik bagi seorang wanita dalam meneliti diri untuk jadi pilihan si Adam. kerana penulisnye lelaki sudah pasti dia memberi pendapat bg pihak mereka. so, terima kasih.

melalui ape yang ditulis, walaupun lawak tetapi sinis bagi hawa yang membaca. bg aku itu xmenjejaskan ape2 malah aku lagi berterima kasih sbb dia dah bagi tahu jika kite begitu (perangai yg buruk la), bermakna ade lah peluang untuk merasa kepahitan bermadu, dimadu & memadukan diri-->korang paham, Okeh abaikan jer...


Sabda Rasulullah SAW:
Seorang muslim adalah sesiapa yang menyelamatkan setiap muslim dengan ucapan & tangannya (kuasanya)
 aku ambil petikan ni dr buku Peringatan Buat Muslim hadiah hari jadi dr seorang kawan.nak jugak bagi tau. nyampah....

bila membacanye aku hanya pandai untuk berfikir secara +ve.
1- ucapan = kata2 / nasihat / lebih tepat lagi butir bicara yang keluar dr mulut.
2- tanganya (kuasanya) = mak ayah / kawan2 / saudara mara / para pendidik / SUAMI & sebagainya.

jika ada yang x bersetuju or panas hati dgn entry ini aku minta maaf dan pesan aku:
- baca dgn tenang
- be positif
- luah ape yg korang xpuas ati tp be rasional
- percaya pd qada' & qadar>> da kaitan ngan n3 ke?? lantak la
- tutup je blog aku / klik X kat belah kanan korang.

Nota conteng:- 'aku bukan insan sempurna hanya cuba menjadi sempurna'

2 comments:

My MiRa said...

MIRA SINGGAH SINI YA SAMBIL2 BACA ENTRY MENARIK......salam kenal dari mira ya! ^_^

Cahaya_Kebahag!aan said...

mekasih sudi singgah.. salam kenal~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...