There was an error in this gadget

Monday, September 6, 2010

sila maafkan saya~~~

bismillahirrahmanirrahim... assalamualaikum.....
dimulakan dengan bismillah, disudahi dgn alhamdulillah, begitulah sehari dalam hidup kita.. mudah- mudahan dirahmati Allah.. (sila ulang lagi k) masih ingat lagu ni, lagu nyanyian kumpulan nasyid malaysia----> RAIHAN apehal tetiba nyanyi nasyid lak ni?? dah tukar topik sempena ramadhan ke??? hihihi... anda nampak permulaan ayat ini?? sebenarnya aku yg tidak berape nk terer 'it' ni nk tulis dalam jawi.. nampak la cantik cikit, tp almaklumlah... buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolok kan, aku nie budak br belajar, kalo salah tolong tunjukkan... kau, apehal plak berpantun bagai dalam blog ni... ish3.. aku nk bg tau yg aku xpandai nk wat bismillah ikut jawi.. harap maap la kalo tersalah eja or ape2 yg silap.. yang pasti smua yg membaca mesti betul k... insyallah akan di perelokkan lagi di lain cerita k.. insyallah... sempena bulan ramadhan yg mulia ni... tanpa kita sedar berape hari je, syawal bakal menjelma.. selama 10 ramadhan terakhir ni, pasti ramai mengejar malam 'lailatulqadar'.. solat terawih kat masjid pun dah makin ramai... sebut pasal solat terawih, bagi kaum wanita, pernahkah anda terpijak, terduduk, tertarik or ter' yg boleh membuat kan mereka disebelah kamu senget kepalanya?? klo solat kat surau, selalu aje aku akan buat drama kat sana.. pasti da org sebelah yg akan condong kepalanyer ke kanan.. (melebih2 condongnyer) bukan niat atau sengaja, tapi xtahu la... malam ni lak melampau2.. setiap kali macam tu gak... 1- adakah kain telekung dia terlampau labuh/panjang sampai masuk ke garisan aku?? (ader lain ke dalam saf) 2- adakah sebab kain telekung dia terlampau cantik sampai aku dengki?? (bukan yer) 3- adakah aku terlampau rendah sampai terduduk kat atas telekung dia?? (no komen) 4- adakah aku terlampau rapat sampai xda ruang langsung?? (iyer ke?? imam cakap rapatkan saf) atau 5- memang macam tu bila kite rapatkan saf?? (btui3) see.. aku pun dah bnyak kali fikir.. cuba jauhkan sikit, nanti cam xrapat saf lak.. teringat ummi pernah tarik aku 'dah! saf xsame ni.. xbaik, berdosa'.. imam pun slalu ckp b4 solat.. 'betulkan saf, rapatkan saf'.. bila difikirkan2 balik.. bagus jugak terpijak kain ni... ader sebab setiap kejadian ni.. bila kiter terpijak or wat orang sebelah condong kepalanya.. kiter mst pandang dia.. senyum... n cakap "slalu jer terduduk atas kain.." hihihhi (sengih manje mintak simpati) last skali " maap la"... senyum balik.. cuba bilang klo dah sehari solat terawih berape kali aku senyum?? kan banyak sedekah tu.. pahala lagi DIA kasi kan?? dapt lak eratkan silaturrahim... bagus kan?? akak, acik, adik... maap yer terduduk atas kain~~~ raya nanti jemput datang umah... (>____<) SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...