There was an error in this gadget

Tuesday, September 7, 2010

Sudah kira belum?

salam semua~~~
malam ni xdapat nk tido.. bila dah dekat nk raya ni mula la kira ape yang ader, ape yg dah siap, ape yg xcukup lg, ape yang kena beli & macam2 lagi la...
tahun ni kerajinan membuat biskut raya amatlah memberangsangkan, buat pun xbnyak tp semangat yg kuat tu penting.. buat banyak tak pe coz ummi suka kasi makanan kat sape datang umah.. maner yg rase bnyak dia kan kasi, so.. biskut pasti akan habis jua.. walaupun mabuk wat biskut sampai orang dah sound2, "nak niaga biskut ke sampai kul 4 pg masih wat lg?" "nampaknyer xpayah la kiter makan nasi tahun nie sebab biskut dah bertimbun" "biskut kak dah tahun ni berhasil dari yang lepas2" aduh! pedih je bunyi tp aku cam biase la, baik aku pekakkan telinga jer abis cerita.. ala bukan bernanah pun klo dengar, sound2 manje adik beradik baru la kenangan raya xpernah lupe~~~~
tahun ni mungkin ketupat & tapai xda kat umah coz ummi ckp xnk buat.. "ummi nk wat tupat & tape bilo??" dia geleng jer... "merajuk sebab Dah guna dapur ker?? hahaha" dia senyum & angguk..
ummi...
ummi..
tgk la, esok2 da la tu beras pulut, daun palas, santan and ragi.. cam xkenal... td petang pun pantang je sebut karipap kecik, cakap xyah buat tp maghrib tu dia bg tau "tu sambal ikan nk wat karipap kecik" hah!! amek kau, segala ape yang kuar kat mulut semua nak wat... raya tahun ni dah macam over lak.. smua nak wat, mentang2 la dah pro sikit...
okeh, now check list tok raye tahun nie..
  1. baju raya (hampir siap)
  2. kasut raya (tgk bajet, klo bajet kurang pakai je selipar jepun.. xpon kebas je yg kat umah)
  3. tudung raya (esok g beli kat KB)
  4. biskut raya (95% siap)
  5. beg raye??? (------>xperlu)
  6. adiah raya tok ummi (tgh survey)
  7. duit raya (tggu org kasi pagi raya nanti.. hihihihi)

2 comments:

cHe3 said...

wah ni kire tahap kerajinan memuncak la yer. hahaha

Cahaya_Kebahag!aan said...

yup... kerajinan tahap dewa~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...