Monday, September 6, 2010

syukurkah kamu??

aku kenyang dengan setiap makanan..
aku senang dengan segala kemewahan.. aku selesa dengan setiap deruan angin.. aku lena dengan malam yang dingin... aku bersih dengan air yang mengalir.. aku riang dengan kicauan bunyi burung.. aku masih hidup dengan nyawa yang DIA beri... tetapi... begitu banyak dugaan hidup.. begitu banyak godaan syaitan.. begitu kuat nafsu jahat.. sesungguhnyer.. aku insan yang lemah.. punya hati yang rapuh.. iman yang belum kukuh.. kuatkah untuk ku tempuh?? apakan daya... bangun berdiri sudah pun penat.. baru selangkah sudah ditolak.. ingin berjalan terus disergah.. cuba berlari terus ditarik.. lalu aku rebah tersungkur... namun.. jgn fikir 'kau' sudah berjaya?? bersorak huraay tanda 'kau' menang.. menawan aku dalam genggaman.. kenape perlu aku risau?? umiabah ajar aku agama.. abang contoh buat aku.. kakak2 pula saling berpesan.. adik2 sama mengingatkan.. saudara mara mengambil berat.. para pendidik banyak membantu.. kawan2 berganding bahu.. seharusnya 'kau' yang perlu risau, KERNA!!! aku punya DIA yang maha melihat.. aku punya NABI sebagai contoh.. aku punya AGAMA sebagai pegangan aku punya SUNNAH sebagai ikutan.. aku punya AL-QURAN sebagai rujukan.. aku punya IMAN sebagai perisai.. aku punya AKHLAK sebagai pedang.. aku punya AQIDAH sebagai pelindung..
bersyukurkah kamu dgn ape yang di beri?? bersyukurkah kamu dgn ape yang ader?? bersyukurkah kamu dgn segalanya?? bersyukurkah kamu??
coretan minda:- C_ K p/s:sila tinggalkan komen di blog saya jika ader sebarang cadangan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...