There was an error in this gadget

Monday, April 18, 2011

1 soalan 1000 jawapan

Assalamualaikum..
berkali2 soalan yang sama ditanya. kalau tak sama pun tp da bau2 sikit la.. sampai terasa jari ni nk membebel kat blog ni.. 1 soalan yang punya 1000 jawapan. ini aku je yang kasi, kalau orang lain tak tahu la plak brape jawapan dia..

soalan berkarat :-
1) Bila nk da pakwe?
2) memilih ke sampai xkapel2?
3) Orang macam mane ko tunggu/cari??
4) bila nk kawin??
5) tak terasa nk bercinta ke??

dan yang terkini, paling TERKINI soalan dia.. best je aku dengar, sebab soalan dia lain dr yang lain..
"ADDA tak stress ke tak da pakwe lg"
yea.. yea.. yea.. soalan yg memang sesuai dgn umor aku skarang. tak perlu nak fikir lama2. sebab soalan tu senang je. bukan open book test. bukan tutorial mengejut. bukan juga quiz nk up result pown~~~

"tak stress pun. nape?"
OK. biar saya terangkan disini. mengikut situasi.emosi.dan hidup saya sekarang, bercinta a.k.a punya 'pacar' adalah
amat
amat
amat
tidak penting. saya tak tahu pandangan orang lain kerna kita bukan berada dalam situasi yang sama. bukan dalam keluarga yang sama. bukan kongsi akaun bank yang sama juga bukan tinggal bersama. yang sama adalah kita hidup di dunia yang sama. itu sahaja.

untuk orang yang sama muda seperti saya. sudah punya anak dan keluarga, Alhamdulillah. saya tumpang gembira dengan mereka. malah mendoakan kenalan saya sentiasa berada dalam keadaan yang mereka ingini.

1) Bila nak ade pakwe?
Tunggu sampai hati saya jumpe dengan mereka yang buat saya dup-dap2. nafas kekadang cepat kekadang sekat2. jalan tersenyum sorang2 bila nampak si dia.hanya tunggu dia cakap 'nak jadi awek saye x?'

2) Memilih ke sampai x kapel2?
Yup, memilih.. macam yang korang tau. saya mencari orang yang kaya. kaye segala-galanya. kat sini saya tak nk xplain panjang2 sbb korang sure ckap saya budak DEMAND. hahaha.. betul.. nak cari teman hidup kena betul2 dik.. bukan sehari 2 je.. kalau takat main2, tak elok..

3) Orang macam mane ko tnggu & cari??
kalau nk list jawapan kat sini banyak kot. penat nk tulis ni. tapi yang penting kaya segala-galanya la..
  • dia MESTI kaya dengan IMAN
  • dia MESTI kaya dengan AGAMA
  • dia MESTI kaya dengan ILMU
  • dia MESTI kaya dengan KASIH SAYANG
  • dia MESTI kaya dengan ADAB
  • dia MESTI kaya dengan semua di atas..
tengok.. ni baru sikit, aku dah penat taip.. yang penting dia MESTI rajin cari DUIT sebab nanti kitorang KAYA. now, korang paham kan aku nk orang cam ne. x paham? okeh!!! aku malas nk citer lagi. OUT!!!


4)Bila nk kawin?
tunggu kakak aku berumah + tangga dulu baru aku teropong 'lelaki' aku k..

5) Tak terasa nk bercinta ke??
terasa la.. tapi skarang ni semua tu tak penting lagi.  nampak je aku  macam orang xda perasaan tp dalam hati ade taman u.. dalam taman ade la 'kumbang'.. hahaha.. gatai~~~

tak nampak cam 1000 jawapan kan?? sebab aku nk ceritakan semuanya perlu masa. kang da lak terbabas ayat2 yang xelok lak.. so, tunggu la n3 yang lain k..

pada yang bertanya tu.. "jangan stress dan sedih2. ape yang berlaku semua ada hikmahnya. ADDA percaya jodoh tu akan sampai. lambat atau cepat DIA yang tentukan. kawin atau tidak DIA yang janjikan. kita teruskan hidup, selagi terdaya korbankan apa yang ada pada keluarga. hidup dan mati kita takkan terputus ikatan itu. ADDA doakan jodoh kita mendapat berkat dariNYA"


Nota Conteng:- Cinta tak perlu dicari. Biarkan ia hadir dengan sendiri. Membawa seribu cerita. Memberi seribu kenangan yang penuh dengan beribu2 makna...

6 comments:

AKUZUE said...

adda mmg da boom....xperlu stress....hehe

Cahaya_Kebahag!aan said...

hahaha.. zue, pe cer skung?? bz erk??

Linglung said...

iman aku belum kaya lagi..doakan ..

Cahaya_Kebahag!aan said...

linglung:- don't worry.. aku doakan moga iman ko KAYA...(>__<)

cHe3 said...

haha.. terbaikkk la n3 nie.. huhuhu
klu adda kawinnn shaye mau bg hadiah bosar2 ..heheh
tp klu shaye kawin adda pengapin tetap shaye... ok x...
kontrak nie

Cahaya_Kebahag!aan said...

hahaha.. klo saye kawin kat kad mesti da list adiah yer..

shee nk kawin kena bg tau awal2 coz i nak diet kasi lg kiut.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...