Wednesday, April 13, 2011

Rahmat..

Assalamualaikum...

Hari ni saya 'syukur'..
sangat2 bersyukur.. betul apa ummi pesan, rahmat tuhan kita tak jangka bila, macam mana, dan dimana..

bulan ni agak kering sedikit 'poket' sebab duit dah banyak labur kat tempat lain..
  1. jumpe doc xhenti2
  2. kasi belanja kazen yang minta dimanja
  3. beli baju utk diri sendiri
  4. shopping benda yg xpatut
  5. hadiah utk si kenik3 aku 
 nampak??  duit keluar macam tu je..
xpe la.. bukan selalu ader duit nk ingat kat 'org lain'.. time keje jer...

minggu lepas masuk gaji..aku cam biase la.. haji  hajah  bakhillah, masuk duit terus kira ape yg perlu & tak..
so, bila dah cut ape yg xpatut dan kira ape yg perlu, balance =  RM24.00
ouhmaigod... cam ne?? cam ne?? cam ne??

tapi rahmat tuhan tu aku sedar sekarang..
ingat pesan abah & tabiat abah dulu.. dapat gaji bagi mok dulu --> nenek aku la

dan alhamdulillah, kami masih dapat makan sampai sekarang.. bila dah dpt gaji, terus kasi kat ummi.. walaupun xbanyak tp dah lega sebab 'niat' nak kasi pada ummi tercapai... walaupun aku lupa DIA tapi dia masih tlg bila kita ingat kat ibu ayah.. 

bila aku check balik, balance aku masih banyak dan mampu untuk belanja 'mereka'..
agak tersentuh & sebak sedikit.. 
okeh don't cry.. 
huhuhu...huwaaa....

tetiba aku teringat kat 'ustaz free' semalam.. dia cakap 'kita beruntung sebab dosa yang kita buat kat dunia akan dapat balasan di akhirat, sebab nabi kita mohon supaya dapat pengampunan untuk umatnya".. macam mane klo pengampunan untuk kita kat dunia ni xda??

dan saya bersyukur dengan apa yang saya ada...

Nota conteng:- Cahaya_kebahagiaan.. sila jgn lupa 'mereka' yang sentiasa sayang anda~~~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...