There was an error in this gadget

Tuesday, April 26, 2011

Lampu Suluh Kaler Ijau dari Umi

Assalamualaikum...
pinjam dr pok cik google

Rindu pada umi melimpah ruah bulan ini. dah lama tak bercakap sbb bajet topup dah di blacklist dr senarai gaji bulan mac. atas perasaan kasihan kasih sayang dr seorang kakak maka dpat la saya bergusip dengan Maharani a.k.a umi tercinta.

Semalam borak2 dgan umi, tetiba muncul satu idea sengal nakal aku..

.
.
.
.
Tahun 2000 (imbas kembali----> aku nak PMR, so nak study ngan member2.. semua perempuan yang terbabas laki pun sebab geng ktorang baik..

Tahun 2002 aku SPM, malam2 aku g umah member sbb nak stdy sesame. semua perempuan. aku anak baik sebab tak nak umiabah sedih kalau orang kampung (kami agak pemes) bercerita pasal anak dara kuar ngan orang laki. yup. kami adik beradik memang macam ni. 

Bukan diorang tak kasi berkawan dengan lelaki tp kami sebagai anak dah sedia ada maklum & tak berapa gemar. Tapi umiabah memang peramah. cuba la korang lelaki atau perempuan (da lain jantina ke?) datang rumah, mesti sebaik mungkin nak dilayan.

Kami dah terbiasa diajar menghormati tetamu. itu adalah sifat yang ada dalam diri ini buat aku kagum dengan didikan mereka.

25 April 2011---->semalam da

aku tanya soalan nakal kat ummi. konon2nya nk kasi dia terkejut. 

"umi, kalau DAH nak kluar dengan member laki boleh x?"
"ke umi nak suruh dia mintak izin umi dulu?"

laju je umi jawab sambil bunyi senang ati

"kluar la jumpa sekali, kenal2 dulu"

waaa!!!! jawapan yang xku sangka2...
tetiba dengar adik aku menjerit. see. dia pun xpecaye umi boleh cakap cam tu.. hahaha
ini sudah bagus bila umi dah kasi lampu suluh kaler ijau dia.. 

kalau bercakap dengan umi xkan dia biarkan terhenti tanpa nasihat. itu aku dah tahu. kerna aku anak umiabah.

P/S: "keluar la jumpa sekali, kenal2 dulu. tapi pandai2 la bawa diri. ingat DIA. umi tahu anak umi pandai jaga diri & family"

Nota Conteng:- Insyallah. Baik tak umi aku?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...