Friday, April 22, 2011

Mahu Cantik??

Assalamualaikum..

Apakah cara yang betul untuk memakan buah? Sebenarnya cara yang betul untuk makan buah adalah tidak memakannya selepas sajian utama sebagai pencuci mulut. Buah harus dimakan semasa perut masih kosong! Buah memainkan peranan penting untuk mendetoksifikasi sistem badan anda, termasuk membekalkan sumber tenaga untuk menurunkan berat badan dan aktiviti lain.


Katakanlah anda makan dua potong roti dan kemudian sepotong buah. Potongan buah itu sudah sedia untuk melalui perut terus ke dalam usus tetapi dihalang dari melakukannya. Sementara itu, semua makanan membusuk, ferments dan berubah menjadi asid. Begitu buah datang ke dalam kenalan dengan makanan di perut dan cairan pencernaan, turun massa makanan bermula membusuk.
Jika anda telah menguasai cara yang benar makan buah-buahan, anda mempunyai rahsia kecantikan, umur panjang, kesihatan, tenaga, kebahagiaan dan berat badan normal.
Ketika anda perlu minum jus buah-buah hanya minum jus segar. Bukan dari tin. Jangan minum jus yang telah dibakar. Jangan makan buah-buahan matang kerana anda tidak mendapatkan nutrisi. Anda hanya boleh merasakannya. Jadi berhenti membuat ‘pisang goreng’ atau ‘bubur durian’ jika anda ingin nutrisi. Memasak menghancurkan semua vitamin.
Makan buah yang asal lebih baik daripada minum jus. Tapi jika anda perlu minum jus, minum perlahan-lahan. Kerana anda harus membiarkannya bercampur dengan air liur anda sebelum menelannya.

Anda boleh pergi pada cepat buah 3 hari untuk membersihkan tubuh anda. Hanya makan buah dan minum jus buah selama tiga hari dan kamu akan terkejut ketika rakan anda memberitahu anda bagaimana anda tampak berseri-seri! Selama segera buah, anda boleh makan buah-buahan disusun dalam bentuk salad dan membuatnya tampak lebih menarik.

Nota Conteng:- info dari Mak Ngah Limah Google

4 comments:

Cikli said...

info yang cukup baik.
dulu tak tahu, hari ni dah lupa.

Cahaya_Kebahag!aan said...

cikli:- same2 la kita mencuba tip ni supaya smua berseri2~~

-MsGoodNite- said...

Cahaya - kalo saya nk berdiet, saya cuma makan buah je. it's really works! :)

Cahaya_Kebahag!aan said...

MsGoodNite:- saya kn cuba gak ni.. dah lame nk kurus tp xjadi2.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...